تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/07/19 - 15:22
کد خبر: 181838

یادداشت انتقادی دانشجوی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر؛

«علوم و فنون دریایی» در حال در جا زدن/ عدم حمایت مسئولین از پروژه‌های تحقیقاتی

«علوم و فنون دریایی» در حال در جا زدن/ عدم حمایت مسئولین از پروژه‌های تحقیقاتی

وحید نوروزی زاده، دانشجوی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در یادداشتی ارسالی در این باره می‌نویسد: علوم وفنون دریایی یکی از شاخه های عرصه علم های تاثیر گزار در اقتصاد و سلامت جامعه می‌باشد که مورد غفلت جامعه دانشگاهی و سیاسی و فرهنگی قرار گرفته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: امروزه در عرصه علم که یکی از پایه های پیشرفت وتمدن هر کشوری به حساب می آید داشتن دغدغه علم آموزی دغدغه گرانبهایی است که آنگونه که باید، در کشور مورد اهمیت واقع نشده است.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وحید نوروزی زاده، دانشجوی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در یادداشتی ارسالی در این باره می‌نویسد: علوم وفنون دریایی یکی از شاخه های عرصه علم های تاثیر گزار در اقتصاد و سلامت جامعه می‌باشد که مورد غفلت جامعه دانشگاهی و سیاسی و فرهنگی قرار گرفته است.

تا زمانی که سیاست گذاری در عرصه کاربردی کردن و تقویت فضای آموزشی و فرهنگ سازی در جهت حمایت و مورد توجه قرار گرفتن این شاخه از علم روز اتفاق نیفتد نمی‌توان توقع نتیجه و بازده مناسب را از این علم تاثیرگذار و گرانبها داشت.

متاسفانه در دانشگاه‌های مختلف مرتبط با رشته‌های علوم وفنون دریایی شاهد نداشتن حداقل امکانات حمایتی و تحقیقاتی از قبیل آزمایشگاه‌های تخصصی به روز در این دانشگاه‌ها هستیم و تا زمانی که سیاست‌های کلان دانشگاهی علم محور نباشد و درگیر مسائل سیاسی و حزبی شود از داشتن مسئولین علم محور و دغدغه مند هم محروم خواهیم بود.

"آمارگرایی"، "غفلت از محتوا"، " غفلت از نتیجه عملکرد" و "سوء مدیریت‌ها" این علوم را در چارچوبی کوچک محدود کرده و تنها به تقویت عده‌ای کمک می‌کند که امکانات در اختیار دارند و ادامه این روند مانع ورود ایده‌های نو از طرف دانشجویان می‌شود. با وجود گستره پهناور درحوزه فعالیت‌های عملی و اقتصادی در علوم دریایی این روند علوم دریایی را در چند شاخه کوچک در کشور محدود کرده و علم آموزان و دانش پژوهان این علم گرانبها را با یاس و ناامیدی همراه کرده است در صورتی که در سراسر جهان شاهد شکوفایی این علم بوده‌ایم .

لذا مسئولین دلسوز کشور در جامعه دانشگاهی و در ارگان‌های ذی ربط دولتی و غیر دولتی باید برای گسترش این علم ورسیدن به مرحله شکوفایی به فکر خروج از این رکود و در جازدن این علم گرانبها باشند که شکوفایی این علم در عرصه صنعت، پزشکی و سلامت، تغذیه می‌تواند درمانی برای اقتصاد میهن عزیزمان ایران باشد .

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
فرید
1394/07/20 - 01:32

سلام
با تشکر از آقای نوروزی که دغدغه ی چندین ساله ی دانشجویان این دانشگاه را به اطلاع رساند.
متاسفانه عدم مدیریت کارآمد از سوی تیم مدیریت دانشگاه باعث توقف پروژه های عمرانی داخل دانشگاهی گردید. بعنوان مثال آزمایشگاه مرکزی آن که در سال 82 کلنگ آن زده شد اما هنوز به بهره برداری نرسیده و در عوض پردیس آن دانشگاه و دبیرستان دانشگاه به بهره برداری رسیده است.
عدم وجود رابطه ی مناسب این دانشگاه با صنعت و حتی سازمانهای درون استانی باعث گردیده که دانشجویان لطمه ی بزرگی به آنها وارد گردد که نمود آن در زمان کارآموزی دانشجویان مشهود است.
چه بسا مدیریت مقطعی آن باعث شد یکسری بورسیه های غیرقانونی نیز صورت بگیرد که متاسفانه هیچ نهادی پیگیری این مسائل باشد.
درد زیاد است و گوش شنوا کم.
تورهای مسافرتی آفری
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top